Είμαστε πνεύμα, έχουμε ψυχή, και κατοικούμε σ’ ένα σώμα.

article-image

Είδαμε, ότι είμαστε πνεύμα, έχουμε ψυχή, (σκέψεις, συναισθήματα, θέληση),  και κατοικούμε σ’ ένα σώμα. Όταν ένα άτομο γεννηθεί από επάνω, τότε το πνεύμα του, που ήταν νεκρό λόγω της αμαρτίας ζωοποιείται, και μπορεί και πάλι να επικοινωνεί με τον Πλάστη του.Τότε λέμε ότι το άτομο είναι ένα καινούργιο κτίσμα εν Χριστώ, τα παλαιά πέρασαν, τα πάντα έγιναν καινούργια. (2 Κορ. 5/17).  Αλλά ας δούμε τι ακριβώς συμβαίνει.

Το πνεύμα του αναγεννημένου ανθρώπου.

Γνωρίζουμε ότι, ο Θεός έστειλε τον Ιησού να θυσιαστεί για μας, και έλαβε επάνω Του τις αμαρτίες μας, για να γίνουμε εμείς δικαιοσύνη του Θεού, δι’ Αυτού. (2 Κορ 5/21) Όταν κάποιος πιστεύει στο έργο του Ιησού στον Σταυρό και μετανοεί, ξεκινά μία νέα ζωή συμφιλιωμένος πλέον με τον Θεό. Και όπως ξέρουμε το πνεύμα αυτού του ατόμου, έχει πλέον ζωοποιηθεί. Τώρα το άτομο μπορεί και γνωρίζει εκείνα που χαρίστηκαν σε μας, από τον Θεό, επειδή έλαβε το Πνεύμα που προέρχεται από τον Θεό. (1 Κορ. 2/12). Και  έχει λάβει το χρίσμα μέσα του, που τον διδάσκει, όλα όσα είναι αλήθεια από τον λόγο του Θεού. (1 Ιν. 2/27).   Ακόμη, ο καρπός του Πνεύματος είναι μέσα στον πιστό σε μορφή σπόρου, (όπως η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η μακροθυμία, η χρηστότητα, η αγαθοσύνη, η πίστη, η πραότητα, και η εγκράτεια,), (Γαλ. 5/22) και το άτομο πρέπει να ποτίζει αυτόν τον σπόρο ώστε να αυξηθεί ο καρπός, με το νερό του λόγου, και με την προσευχή. Επίσης, ο πιστός έχει μέσα του την μαρτυρία ότι θα έχει αιώνια ζωή στον ουρανό. Γι’ αυτό η γραφή λέει, ότι, όποιος πιστεύει στον Υιό του Θεού έχει μέσα του την μαρτυρία, …και η μαρτυρία είναι τούτη, ότι , ο Θεός έδωσε σε μας αιώνια ζωή, και αυτή η ζωή βρίσκεται μέσα στον Υιό του. (1 Ιν 5/10,11).

Η ψυχή του αναγεννημένου ανθρώπου.

Γνωρίζουμε, ότι η ψυχή του ανθρώπου αποτελείται από τις σκέψεις, τα συναισθήματα και την θέληση. Η γραφή μας λέει, ότι το άτομο αφού γεννηθεί από επάνω, χρειάζεται να εργάζεται την σωτηρία της ψυχής του, (Φιλ.2/12) δηλαδή ν’ ανακαινίσει τον νου του με την μελέτη του λόγου και την προσευχή, ώστε ο παλαιός τρόπος σκέψης ν’ αντικατασταθεί με την γνώση του προσώπου του Ιησού Χριστού. Με την μελέτη του λόγου, το άτομο δυναμώνει στον εσωτερικό πνευματικό άνθρωπο, (Εφ. 3/16) διότι, όλη η γραφή είναι θεόπνευστη.  Επίσης είναι ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση που γίνεται με δικαιοσύνη, για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε αγαθό έργο. (2 Τιμ 3/16) Έτσι, ο λόγος του Θεού, επηρεάζει τις σκέψεις μας, οι σκέψεις επηρεάζουν τα συναισθήματα, και τα συναισθήματα την θέληση και τις αποφάσεις. Και οι αποφάσεις την ζωή  μας ολόκληρη.

Το σώμα του αναγεννημένου ανθρώπου.

Επίσης το άτομο που έχει αναγεννηθεί, πρέπει να παραστήσει το σώμα του άγιο μπροστά στον Θεό, διότι είναι ο ναός του Αγίου Πνεύματος. (Ρωμ. 12/1). Αυτό ίσως να μην είναι εύκολο να συμβεί από την μία στιγμή στην άλλη. Αλλά αν κάποιος θέλει να είναι ευάρεστος στον Θεό, ο Θεός του δίνει την δύναμη για να κάνει το θέλημα Του.

Αγωνιζόμαστε τον καλό αγώνα της πίστης.

Γενικά, όταν έχουμε τον Χριστό στην καρδιά μας, τότε αλλάζουν και οι επιθυμίες μας. Αρχίζουμε να έχουμε δίψα για να γνωρίσουμε τον Θεό. Θέλουμε να μοιάσουμε στον Ιησού Χριστό. Αγωνιζόμαστε πλέον, να διώξουμε από την ζωή μας την αμαρτία που εύκολα μας περιπλέκει. Έχουμε περάσει από τον σκοτάδι στο φώς. Ο εχθρός μας έχασε, και επιθυμεί να μας πάρει πίσω, γιατί έχουμε μεταφερθεί από την εξουσία του σκότους, στην βασιλεία του αγαπητού Υιού του Θεού.(Κολ. 1/13). Αλλά εμείς, επιθυμούμε να μοιάσουμε τον Ιησού, και αρχίζουμε να εργαζόμαστε την σωτηρία μας. Δηλαδή, ν’ ανακαινίζουμε τον νου μας με τον λόγο του Θεού, όπως είδαμε, και να δυναμώνουμε τον εσωτερικό, πνευματικό μας άνθρωπο. Ακόμη, με την προσευχή  νεκρώνουμε την σάρκα μας, με τα πάθη και τις επιθυμίες της. Αγωνιζόμαστε δηλαδή με λίγα λόγια τον καλό αγώνα της πίστης. (Εβρ. 12/1,2).